Istekleriniz Dersler Programlar Oyunlar Incelemeler Cover Şarkılar ve Dublajlar

2 Haziran 2018 Cumartesi

♥ Crash Bash ♥


Herkese merhabalar efenim :D Yeni bir Playstation oyunuyla karşınızdayım.Biliyorsunuz ki ben Crash Bandicoot'u çok severim :D İşte bu yüzden sizlere başka bir oyununu daha tanıtmak istedim.Crash Bash oyunu normal Crash Bandicoot oyunlarının devam niteliğinde değil.Diğer oyunlarına nazaran ayrı bir konusu var.Bu sefer iyiler ve kötüler arasında yarışmalar oluyor ve kupa kazanıyoruz.Tabi Crash'ın oyunlarında 2 son olduğu gibi bu oyununda da 2 son var.Bir iyilerin kazandığı son bir de kötülerin kazandığı son.Grafik olarak Crash Bandicoot 3 oyunuyla benzerlikler gösterdiğini söyleyebilirim ki buda benim için çok iyi.Aslına bakılırsa bu oyun benim ilk göz ağrım Crash oyunları arasında.Bende ayrı bir yeri var.Bunun nedeni de aslına bakalırsa Playstation 1 satın alırken ki ilk orjinal oyunlarımdan birisi olması.Severek oynuyordum tabi oynarkende zorlanıyordum zamanında.Şimdi ise pro oldum oyunda :D Oyun içi müziklerine gelirsek gayet hoş ve güzel.Konusunu aşağıya kısaca bırakıyorum şimdi.

KONUSU

Hyperspace tapınağında bulunan Aku Aku (iyi) ve Uka Uka (kötü) iyinin mi yoksa kötünün mü daha iyi olduğunu aralarında tartışmaktadır.Uka Uka tartışmayı çözmek için bir mücadele (dövüş,savaş) önerisinde bulunur.Fakat Aku Aku aralarındaki mücadele esnasında kötülerin (Uka Uka'nın kötü yandaşları) gelebileceğinde bu teklifi redder.Uka Uka daha sonrasında başka bir teklifte bulunur.Bu teklif şöyledir.Uka Uka ve Aku Aku yanlarına kendi adamlarını alacaklardır.Uka Uka kendi yanına 6 adam çağırır Aku Aku ise yanına sadece 2 kişi çağırır.Aku Aku daha sonrasında bu seçimin adil olmadığından söz eder ve takımı eşitlemek için Uka Uka'nın takımından 2 adam almak istediğini söyler.Uka Uka,Aku Aku'nun zorlamasıyla kendi takımından 2 adam seçebileceğini söyler.Böylelikle takımları eşit olmuş olur.
Kendi adamlarını seçen maskeler oyunu oynayan oyuncudan bir karekter seçmesini istemektedir.Bu karekter seçimi sonucunda da oyun sonu belirlenmektedir.


Kısacası konu bu.Oyun bir yarışma üzerine.Yukarıdaki resim yarışmaya katılan takım ve takım elemanlarının resimleri.Oyunun galibi istediğini alıyor.Crash Bandicoot 2 ve 3'teki gibi odaları o kadar fazla değil.4 ana kat ve katların içerisinde çeşitli sayılarda bölümler var.Bir yarışmadan 3 tane kupa kazanırsanız.O yarışmayı siz kazanıyorsunuz.Ayrıcana kupayı kazandığınız yarışamalara tekrardan girdiğinizde bu sefer elmas ve kristal de kazanabiliyorsunuz.Elmas almak için oyunu en kısa sürede kazanırsanız elması siz alıyorsunuz.Kristal almak içinse kupayı aldığınız bölüm değişerek başka bir bölüm oluyor ve size yasaklar geliyor.Bu yasaklara göre yarışmayı kazanmaya çalışıyorsunuz.Elmas,kupa ve kristalleri ne kadar toplarsanız oyun bittikten sonra ekstra açılan 5.kattaki oyunları o kadar kolay oynayabilirsiniz.Elmas ve kristal alıpta oyunun 2.sonunu açma gibi bir şey yok bu oyunda :D


Takımlardan istediğiniz kişiyi seçip oynayabiliyorsunuz.İster iyi taraf olun ister kötü taraf olun.Tek kişi oynuyosanız zaten sona hemen ulaşabilirsiniz.Bunu ben oynadığımda biliyordum.Fakat iki kişi aynı takımı seçmemişse yani biri iyi biri kötü olup yarışmaları kazanmışlarsa bu sefer arkadaşlar kendi aralarında savaşıp savaşın galibini belirliyorlar.Bu olayı hiç ama hiç bilmiyordum.Youtube den öğrendim bende :D

Bu arada eğer tek kişi oynuyorsanız oyunu iyi karekteri seçerseniz rakiplerinizin hepsi kötü.Kötü karekteri seçerseniz rakiplerinizin hepsi iyi karekter oluyor.

Ana bölümlerin dışında kendi oyununuzu kurduğunuz bir bölüm var size hazır istediğiniz bir bölüm veriyor ve sizde kupa sayısını ister arttırıp ister azaldıyor ya solo yada takımlı savaşabiliyorsunuz.

Şimdi oyunun başlangıcını ve sonlarını göstereceğim.

Başlangıç


İyi karekterle oynanmış son


Kötü karekterle oynanmış son


Biri iyi biri kötü karekter kendi aralarında savaşırsa


Karekter tanıtımı olarak sadece 2 yeni karekteri tanıtacağım.


Rilla Roo: Yarı goril yarı kangurudur. Neo Cortex'in çalışanıdır.


Bearminator: Polar'ın babasıdır. Fakat kötü kalplidir. Kutup ayısıdır.


Rilla Roo bu oyunda görülen bir karekter.Crash'in diğer oyunlarında tekrardan karşımıza çıkmıyor.Öyle sinir oluyorum ki ona.Elmas yada kristal için oynasam oyunları ben kaybedip hep o kazanıyor ve tekrar oynamak zorunda kalıyorum.
Bearminator ise Crash Bandicoot 2 de karşımıza çıkan bir karekter.Bir bölümde bizi kovalayan kutup ayısı ta kendisi.Bu yazıda onu tanıtmak istedim.Kendisi kat boslarından birisi.Onu yenerken çok zevk alıyorum.


Son boslardan biriside yukarıda resmini koyduğum Nitros Oxide.Kendisini Crash Bash'tan önce çıkmış olan Crash Team Racing'te tanıtacağım.Kendisi bu oyunda bayağı zor bir boss.Onun bölümü 2 etaptan oluşuyor.Birincisi kovalama ikincisi ise savaşma.Nitros'u yendiğimiz an zaten oyunda sonlanıyor.


Aşağıdaki resme tıkladığınızda oyunun müziklerini bilgisayarınıza indirebilirsiniz.


Not: Yukarıdaki resme tıklayıp müzik listesine girip baktığınızda müziklerden bazıları eksikse aşağıdaki resme tıklayıp listeden CB adıyla başlayıp sırasıyla müzikleri ya dinleyebilir yada indirebilirsiniz.


Bir aşağıdaki resme tıkladığınızda da oyunu indirebileceğiniz siteye gidersiniz.


Şimdide oyun içi görüntüler birkaçını gösterip yazıyı sonlandıracağım.







Oyunun grafikleri o kadar güzel ki ah ah :D Birkaç gif koydum oyunu birazda olsa anlayabilin diye.En sonuncu gif Crash Bash'ın japon versiyonundan bir gif sanırım.Avrupa ile Japonya arasında oyunda birkaç farklılıklar var.Bu oyunu severek ve gülerek oynuyorum.Ne kadar bana karşı savaşanlar bot olsada yaşamak için ellerinden geleni yapıyorlar :D Yaptıkları içinde oyunda komikliklerde olabiliyor.

Bu yazımında sonuna geliyorum efenim.Bir sonraki yazımda görüşmek üzere hoşçakalın :)

3 yorum:

  1. Ami: Ödül kızıdır. Tiny, Dingodile, Ripper Roo, Pinstripe, Komodo Joe, Papu Papu, ve Penta'yı temsil eder.

    Megumi: Ödül kızıdır. Cortex, N. Gin ve N. Tropy'yi temsil eder.

    Liz: Ödül kızıdır. Polar ve Pura'yı temsil eder.

    İsabella: Ödül kızıdır. Crash, Coco ve Fake Crash'i temsil eder.

    YanıtlaSil
  2. bunu taaa eskiden babama ağlarak aldırdığımız playstationımızda oynamıştım :D PS miydi ps1 miydi ne öyle bir şeydi, çok nostalji oldu :') Şimdi indirdim bile yaz tatilinde oynarım ehhehehe Çok teşekkür ederim bilgilendirme ve oyun indirme linki için <3

    YanıtlaSil