Istekleriniz Dersler Programlar Oyunlar Incelemeler Cover Şarkılar ve Dublajlar

15 Mayıs 2018 Salı

♥ Silent Hill ♥


Herkese merhabalar efenim :D Nasılsınız ? Beni soracaksanız iyiyim.Bugün içimden yazı yazmak geldi.Dün hadi bi korku oyunu oynayayım dedim kendime.Silent Hill oyununu oynamamıştım.Seriyi merak edip ilk oyunundan oynamaya karar verdim.Oyun Resident Evil'le benzetilebilir fakat konu bakımından çok farklılar.Silent Hill'de aksiyondan ziyade hikaye anlatımıyla daha ön planda olan bir oyun.Zaten bunu oynadığımda da gördüm.Oyun çoğunlukla bulmacalardan ve araştırma üzerine kurulu.Oyunun sonu yada sonları sizin oyun içerisinde araştırmalarınız doğrultusunda oluyor.Örnek verecek olursam şunu verebilirim: Oyun içerisinde ilerki bölümlerde bize yardımcı olan Cybil bizimle savaşıyor.Bunun nedeni de Silent Hill'de bulunan küçük minnak bir canavarın onu ele geçirmesi.Cybil tabi canavarın etkisiyle bize saldırıyor.2 seçim var ya onu kurtaracaksın yada öldüreceksin.Bunun sonucunda sonda biraz olsun farklı oluyor.Cybil yaşarsa ikiniz beraber kaçıyorsunuz eğer ölürse tek sen kaçıyorsun yalnız dediğim gibi bu oyunda değişik sonlar var.Herşey oyunda araştırma üzerine.

Oyunu oynayacaksanız kolay modda oynayın.Ben normal modda oynadım son boss'a geldim mermilerim bittiği için öldüremedim ve oyunun sonunu göremeden kapatmak zorunda kaldım.Fakat Youtube'de sonlara baktığımda iyi sonu yakaladığımı gördüm.Tabi Cybil'siz :D Bu yüzden oyunu kolay oynayın mermi bakımından yoksa tıkanıp kalıyorsunuz.Cybil'ı da tanıtacağım karekterler kısmında.

Oyunun grafikleri güzel korku temasını görüntü ve müziklerle iyi yansıtmışlar.Yeni çağ oyuncuları belki grafikleri sevmeyebilir.Fakat benim gibi eski çağdan kalma oyuncular için süper bir grafik.Müzik,görüntü ve grafikler güzel.Yalnız oyunda şundan şikayetçi oldum.Oyunun başlarında nerelere gideceğimiz gösteriliyor fakat oyunun ileri kısımlarına açılınca oyun yardım etmeme başıyor.Belirsizlik içerisinde etrafta dolaşıyoruz.Bu biraz canımı sıktı.Etrafta çok gezindim.En sonunda işin içinden çıkamayınca Youtube'ye danıştım.Oyunda o kadar çok bulmaca var ki.Bu oraya bir buraya gidip geliyorsunuz.Ayriyetten canavarlarla savaşıyorsunuz.Bayağı bir kez canavarlar yüzünden de öldüm.

Bulmacaları yapınca gidip geldikçe zaten oyunun hikayesini anlamaya başlıyorsunuz.

Şimdi konuyu kısaca sizlere sunayım ardından karekter tanıtımlarını yaptıktan sonra yorumlama yapmaya devam ederim.

KONUSU

Harry Mason ve kızı Silent Hill'e doğru ufak bir gezideydiler. Geceydi ve yollarda kimsecikler yoktu. Arabanın önüne bir siluetin (Alessa) atlamasıyla beraber Harry kaza yaptı. Uyandığında arabasının içinde Silent Hill'deydi ama arabanın içinde kızı yoktu.



Oyunun konusu kısaca böyle.Ana karekter ve kızı aslında turist olarak Silent Hill'e geliyor ve sonrasında da kazadan sonrasın kızının kaybolmasıyla maceramız başlıyor.Oyunda dikkatimi çeken şey şu oldu.Kızın arkasından koştuğumuzda resimdeki gibi bir cesetle karşılaşıyoruz.Sonrasında da canavarlar geliyor.Öyle böyle değil 3-4 tane.Hepsi bir anda üzerime bir çullandı kaçamadım.''Aha öldüm oyun bitti'' dedim fakat oyun bitmiyor yeni başlıyormuş :D

Oyunun başlangıcını koyuyorum şöyle



Oyunun introsunda görüldüğü gibi bu kaza ile kayat bir an allak bullak oluyor.

Şimdi karekter tanıtımlarına geçiyorum



Harry Marson

Harry gazetecidir ve karısı ile mutlu bir hayat sürmektedir. Daha sonra karısı ile birlikte yol kenarında bir bebek bulurlar ve hayatları tamamen değişir. Adını Cherly koyarlar. Harry kızını çok sevmektedir ve ilk oyunda da yaptığı ve yaşadığı her şeyi kızına olan sevgisinden dolayı yaşamıştır. Aslında Silent Hill evreninde görebileceğimiz en masum karakterdir. Oyunun sonunda Alessa ona küçük bir bebek verir ama Tarikat peşini bırakmayacaktır.



Cybil Bennet

Cybil polis memurudur. Harry'nin Silent Hill kasabasında dolaylı da olsa kaza yapmasına sebeb olmuştur. Cybilde Kasabanın lanetiyle birlikte Harry ile mashur kalmıştır. Bu olaylardan sonrada Harry'e kızını bulması konusunda yardımcı olacaktır. Cybil kasabadan Harry ile birlikte kurtulurlar ama akıbeti bilinmemektedir. 



Cheryl Mason

Cheryl Harry'nın evlatlık kızı olsada aslında bu bebeği Alessa yaratmıştır. Alessa'ya çok benzemektedir ve Alessa'nın yaşayan diğer (İyi)yarısıdır. İlk oyunda Alessa tarafından çağırılmıştır kasabaya.(Silent Hill kasabasına Cheryl gitmeyi istemiştir) Kasabaya ulaştığında ise kaybolmuştur.



Dahlia Gillespie

Dahlia The Order tarikatının çok önemli ve üst düzey bir üyesidir. Alessa'nın öz annesidir ve kızını inandığı saplantılı inançlar için feda etmiştir. Kızını yeni tanrıyı yaratmak düşüncesi ile feda etmekten çekinmemiştir. 



Alessa Gillespie

Alessa bu oyundaki en önemli ve en kilit isimdir. Nedeni ise Annesi Dahlia tarafından inançları uğruna feda edilmiş ve ihanete uğramıştır. Alessa'da bütün kini ve nefreti ile Silent Hill Kasabasını Lanete gömmüştür. Bunda The Order tarikatının da payı oldukça büyüktür. Cheryl'i o yaratmıştır ve bütün bu olaylardan sonrada kendini yoketmiştir.



Lisa Garland

Lisa Silent Hill'de Alchemille Hastanesinde hemşiredir. Aynı zamanda Alessa'nın bakımını ve tedavisini yapanda hemşiredir.



Michael Kaufmann

Dr. Kaufmann Silent Hill de yaşayan bir doktordur ve Alchemilla Hastanesinde çalışmaktadır. Kaufmann Tarikat üyesidir ve sürekli güç peşindedir. Hem origins de hemde ilk oyunda sürekli Hemşire Lisa ile görülmektedir. Çok çıkarcı ve güç sahibi olma peşindedir. Bu hırs onun başına birçok şey açacaktır. 



Karekter tanıtımlarını da yaptıktan sonra gelelim karekter yorumlarıma.Harry bizim oyundaki ana karekterlerimizden biri.Harry'e yarı ısındım yarı ısınamadım.Bunun nedenide şu Lisa oyunun ilerisinde Alessa'nın yarattığı canavarlardan biri olduğunu mu ne keşfediyor ve bunun üzerine Harry'den yardım istiyor.Tam ağlayarak Harry'e sarılacakken Lisa'yı itiyor.Ulan Harry kızı yardım etseydin ya sen ne biçim herifsin.

Cybil'ıda zaten onu ele geçiran yaratığı öldüren sıvıyı alamadığım için öldürmek zorunda kaldım.Meğersem sıvıyı alıp üzerine atıp yaşatabiliyormuşuz.Onunda bir pişmanlığı var üzerimde.Oyunda en baba Cybil.Cybil'den başka tanımam cesurluk konusunda.

Alessa garibim o kadar şeye mağruz kalmış ki.Doğaüstü güçlerle doğmasaymış başına böyle şeyler gelmezmiş.Annesi güç uğruna büyü yapıyor ve onu kurban ediyor.Yanıyor cayır cayır.Fakat düzeliyor sonradan.

Michael Kaufmann'da güç isteyen karvanından oda zaten oyunda ölüyor.

Alessa'nın annesine gelirsek oda ölüyor.Şöyle ki Alessa bir şeytana dönüşüyor oyun sonunda ve annesini yakarak öldürüyor.


Gelelim oyun sonlarına

İlk son Cybil'ı öldürüp son bossu öldürüp iyi sonda kaçmak





Cybil'i öldürdüğümüz için Cybil yok

2.son Cybil kurtulursa ve son





3.Son



4.Son



5.Son



Extra komik son filmi



Buda son boss savaşına başlamadan önce sinematiği



Oyun sonları arasında en kötü son 4.son.Adam sanki bu olanları yaşamamış direk ölmüş gibi.
Esas son Cybil'in yaşadığı ve Harry'nin bebekle beraber kaçtığı en iyi son.

Oyunda Alessa'nın doğaüstü güçlerinin olduğu ve karnında daha güçlü bir bebeğin olduğunu söylüyorlar fakat kız hamile değil ve oyun sonunda Cheryl ile kendisi bir oluyor.Şeytana dönüşüp yendikten sonrada kendi içerisinde bulunan hem kendi ruhu hemde Cheryl'ın ruhunu kucağında tuttu bebeğe nakledip tek bir ruh oluşturuyor ve o bebeği Harry'e ana karektere veriyor.

Bebek kendi bebeğimi yoksa ruhların oluşumundan olan bir bebek mi anlamadım.

Oyunu aşağıda tıkla yazan yerden indirebilirsiniz.



Siteye girdiğinizde ''İndirmeler'' yerine tıkladığınızda dosya adı çıkar.Ona basın indirin.

Oyun müzikleri çok güzel oyunda müzikleri bayağı beğenmiştim eğer indirmek isterseniz aşağıdaki resimlere tıkladığınızda indirebilirsiniz.




Şimdide oyun içerisi birkaç resim koyacağım.







Oyun içi görüntüleri de buraay koydum.Sinematikler ile oyunun ana grafikleri farklı :D 

Bu arada indireceğiniz yerde oyun tamamen Türkçe.Oyun playstation 1 oyunu ve simülatörle oyunu açtığınızda tamamen oyun Türkçe olarak karşınıza çıkıyor.Oyun böylelikle daha anlaşılır oluyor hikaye tabanlı olduğu için.
Keşke diyorum diğer Playstation 1 oyunlarınıda Türkçe yapsalardı diye :D Belki de vardır ama ben görmüyorumdur.

Evet efenim bu yazımında sonuna geliyorum.Bir sonraki yazımda görüşmek üzere hoşçakalın efenim :)

Not: Oyunu gece vakti oynayınız.Daha zevkli oluyor :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder