Istekleriniz Dersler Programlar Oyunlar Incelemeler Cover Şarkılar ve Dublajlar

15 Mayıs 2018 Salı

♥ Silent Hill ♥


Herkese merhabalar efenim :D Nasılsınız ? Beni soracaksanız iyiyim.Bugün içimden yazı yazmak geldi.Dün hadi bi korku oyunu oynayayım dedim kendime.Silent Hill oyununu oynamamıştım.Seriyi merak edip ilk oyunundan oynamaya karar verdim.Oyun Resident Evil'le benzetilebilir fakat konu bakımından çok farklılar.Silent Hill'de aksiyondan ziyade hikaye anlatımıyla daha ön planda olan bir oyun.Zaten bunu oynadığımda da gördüm.Oyun çoğunlukla bulmacalardan ve araştırma üzerine kurulu.Oyunun sonu yada sonları sizin oyun içerisinde araştırmalarınız doğrultusunda oluyor.Örnek verecek olursam şunu verebilirim: Oyun içerisinde ilerki bölümlerde bize yardımcı olan Cybil bizimle savaşıyor.Bunun nedeni de Silent Hill'de bulunan küçük minnak bir canavarın onu ele geçirmesi.Cybil tabi canavarın etkisiyle bize saldırıyor.2 seçim var ya onu kurtaracaksın yada öldüreceksin.Bunun sonucunda sonda biraz olsun farklı oluyor.Cybil yaşarsa ikiniz beraber kaçıyorsunuz eğer ölürse tek sen kaçıyorsun yalnız dediğim gibi bu oyunda değişik sonlar var.Herşey oyunda araştırma üzerine.

Oyunu oynayacaksanız kolay modda oynayın.Ben normal modda oynadım son boss'a geldim mermilerim bittiği için öldüremedim ve oyunun sonunu göremeden kapatmak zorunda kaldım.Fakat Youtube'de sonlara baktığımda iyi sonu yakaladığımı gördüm.Tabi Cybil'siz :D Bu yüzden oyunu kolay oynayın mermi bakımından yoksa tıkanıp kalıyorsunuz.Cybil'ı da tanıtacağım karekterler kısmında.

Oyunun grafikleri güzel korku temasını görüntü ve müziklerle iyi yansıtmışlar.Yeni çağ oyuncuları belki grafikleri sevmeyebilir.Fakat benim gibi eski çağdan kalma oyuncular için süper bir grafik.Müzik,görüntü ve grafikler güzel.Yalnız oyunda şundan şikayetçi oldum.Oyunun başlarında nerelere gideceğimiz gösteriliyor fakat oyunun ileri kısımlarına açılınca oyun yardım etmeme başıyor.Belirsizlik içerisinde etrafta dolaşıyoruz.Bu biraz canımı sıktı.Etrafta çok gezindim.En sonunda işin içinden çıkamayınca Youtube'ye danıştım.Oyunda o kadar çok bulmaca var ki.Bu oraya bir buraya gidip geliyorsunuz.Ayriyetten canavarlarla savaşıyorsunuz.Bayağı bir kez canavarlar yüzünden de öldüm.

Bulmacaları yapınca gidip geldikçe zaten oyunun hikayesini anlamaya başlıyorsunuz.

Şimdi konuyu kısaca sizlere sunayım ardından karekter tanıtımlarını yaptıktan sonra yorumlama yapmaya devam ederim.

KONUSU

Harry Mason ve kızı Silent Hill'e doğru ufak bir gezideydiler. Geceydi ve yollarda kimsecikler yoktu. Arabanın önüne bir siluetin (Alessa) atlamasıyla beraber Harry kaza yaptı. Uyandığında arabasının içinde Silent Hill'deydi ama arabanın içinde kızı yoktu.



Oyunun konusu kısaca böyle.Ana karekter ve kızı aslında turist olarak Silent Hill'e geliyor ve sonrasında da kazadan sonrasın kızının kaybolmasıyla maceramız başlıyor.Oyunda dikkatimi çeken şey şu oldu.Kızın arkasından koştuğumuzda resimdeki gibi bir cesetle karşılaşıyoruz.Sonrasında da canavarlar geliyor.Öyle böyle değil 3-4 tane.Hepsi bir anda üzerime bir çullandı kaçamadım.''Aha öldüm oyun bitti'' dedim fakat oyun bitmiyor yeni başlıyormuş :D

Oyunun başlangıcını koyuyorum şöyle



Oyunun introsunda görüldüğü gibi bu kaza ile kayat bir an allak bullak oluyor.

Şimdi karekter tanıtımlarına geçiyorum



Harry Marson

Harry gazetecidir ve karısı ile mutlu bir hayat sürmektedir. Daha sonra karısı ile birlikte yol kenarında bir bebek bulurlar ve hayatları tamamen değişir. Adını Cherly koyarlar. Harry kızını çok sevmektedir ve ilk oyunda da yaptığı ve yaşadığı her şeyi kızına olan sevgisinden dolayı yaşamıştır. Aslında Silent Hill evreninde görebileceğimiz en masum karakterdir. Oyunun sonunda Alessa ona küçük bir bebek verir ama Tarikat peşini bırakmayacaktır.



Cybil Bennet

Cybil polis memurudur. Harry'nin Silent Hill kasabasında dolaylı da olsa kaza yapmasına sebeb olmuştur. Cybilde Kasabanın lanetiyle birlikte Harry ile mashur kalmıştır. Bu olaylardan sonrada Harry'e kızını bulması konusunda yardımcı olacaktır. Cybil kasabadan Harry ile birlikte kurtulurlar ama akıbeti bilinmemektedir. 



Cheryl Mason

Cheryl Harry'nın evlatlık kızı olsada aslında bu bebeği Alessa yaratmıştır. Alessa'ya çok benzemektedir ve Alessa'nın yaşayan diğer (İyi)yarısıdır. İlk oyunda Alessa tarafından çağırılmıştır kasabaya.(Silent Hill kasabasına Cheryl gitmeyi istemiştir) Kasabaya ulaştığında ise kaybolmuştur.



Dahlia Gillespie

Dahlia The Order tarikatının çok önemli ve üst düzey bir üyesidir. Alessa'nın öz annesidir ve kızını inandığı saplantılı inançlar için feda etmiştir. Kızını yeni tanrıyı yaratmak düşüncesi ile feda etmekten çekinmemiştir. 



Alessa Gillespie

Alessa bu oyundaki en önemli ve en kilit isimdir. Nedeni ise Annesi Dahlia tarafından inançları uğruna feda edilmiş ve ihanete uğramıştır. Alessa'da bütün kini ve nefreti ile Silent Hill Kasabasını Lanete gömmüştür. Bunda The Order tarikatının da payı oldukça büyüktür. Cheryl'i o yaratmıştır ve bütün bu olaylardan sonrada kendini yoketmiştir.



Lisa Garland

Lisa Silent Hill'de Alchemille Hastanesinde hemşiredir. Aynı zamanda Alessa'nın bakımını ve tedavisini yapanda hemşiredir.



Michael Kaufmann

Dr. Kaufmann Silent Hill de yaşayan bir doktordur ve Alchemilla Hastanesinde çalışmaktadır. Kaufmann Tarikat üyesidir ve sürekli güç peşindedir. Hem origins de hemde ilk oyunda sürekli Hemşire Lisa ile görülmektedir. Çok çıkarcı ve güç sahibi olma peşindedir. Bu hırs onun başına birçok şey açacaktır. 



Karekter tanıtımlarını da yaptıktan sonra gelelim karekter yorumlarıma.Harry bizim oyundaki ana karekterlerimizden biri.Harry'e yarı ısındım yarı ısınamadım.Bunun nedenide şu Lisa oyunun ilerisinde Alessa'nın yarattığı canavarlardan biri olduğunu mu ne keşfediyor ve bunun üzerine Harry'den yardım istiyor.Tam ağlayarak Harry'e sarılacakken Lisa'yı itiyor.Ulan Harry kızı yardım etseydin ya sen ne biçim herifsin.

Cybil'ıda zaten onu ele geçiran yaratığı öldüren sıvıyı alamadığım için öldürmek zorunda kaldım.Meğersem sıvıyı alıp üzerine atıp yaşatabiliyormuşuz.Onunda bir pişmanlığı var üzerimde.Oyunda en baba Cybil.Cybil'den başka tanımam cesurluk konusunda.

Alessa garibim o kadar şeye mağruz kalmış ki.Doğaüstü güçlerle doğmasaymış başına böyle şeyler gelmezmiş.Annesi güç uğruna büyü yapıyor ve onu kurban ediyor.Yanıyor cayır cayır.Fakat düzeliyor sonradan.

Michael Kaufmann'da güç isteyen karvanından oda zaten oyunda ölüyor.

Alessa'nın annesine gelirsek oda ölüyor.Şöyle ki Alessa bir şeytana dönüşüyor oyun sonunda ve annesini yakarak öldürüyor.


Gelelim oyun sonlarına

İlk son Cybil'ı öldürüp son bossu öldürüp iyi sonda kaçmak





Cybil'i öldürdüğümüz için Cybil yok

2.son Cybil kurtulursa ve son





3.Son



4.Son



5.Son



Extra komik son filmi



Buda son boss savaşına başlamadan önce sinematiği



Oyun sonları arasında en kötü son 4.son.Adam sanki bu olanları yaşamamış direk ölmüş gibi.
Esas son Cybil'in yaşadığı ve Harry'nin bebekle beraber kaçtığı en iyi son.

Oyunda Alessa'nın doğaüstü güçlerinin olduğu ve karnında daha güçlü bir bebeğin olduğunu söylüyorlar fakat kız hamile değil ve oyun sonunda Cheryl ile kendisi bir oluyor.Şeytana dönüşüp yendikten sonrada kendi içerisinde bulunan hem kendi ruhu hemde Cheryl'ın ruhunu kucağında tuttu bebeğe nakledip tek bir ruh oluşturuyor ve o bebeği Harry'e ana karektere veriyor.

Bebek kendi bebeğimi yoksa ruhların oluşumundan olan bir bebek mi anlamadım.

Oyunu aşağıda tıkla yazan yerden indirebilirsiniz.



Siteye girdiğinizde ''İndirmeler'' yerine tıkladığınızda dosya adı çıkar.Ona basın indirin.

Oyun müzikleri çok güzel oyunda müzikleri bayağı beğenmiştim eğer indirmek isterseniz aşağıdaki resimlere tıkladığınızda indirebilirsiniz.




Şimdide oyun içerisi birkaç resim koyacağım.







Oyun içi görüntüleri de buraay koydum.Sinematikler ile oyunun ana grafikleri farklı :D 

Bu arada indireceğiniz yerde oyun tamamen Türkçe.Oyun playstation 1 oyunu ve simülatörle oyunu açtığınızda tamamen oyun Türkçe olarak karşınıza çıkıyor.Oyun böylelikle daha anlaşılır oluyor hikaye tabanlı olduğu için.
Keşke diyorum diğer Playstation 1 oyunlarınıda Türkçe yapsalardı diye :D Belki de vardır ama ben görmüyorumdur.

Evet efenim bu yazımında sonuna geliyorum.Bir sonraki yazımda görüşmek üzere hoşçakalın efenim :)

Not: Oyunu gece vakti oynayınız.Daha zevkli oluyor :)

3 Mayıs 2018 Perşembe

♥ Ondan Bundan ♥


Herkese merhabalar efenim.Nasılsınız? Beni sorarsanız valla her zaman ki gibiyim :D Normal işte.Şu zamana kadar neler yaptım şöyle bir düşüneyim.Öncelikle iş bulamadım.Önceki yazılarda yazmışımdır.Taşeron işçileri memuriyete geçme işlemi nedeniyle alınlar durmuştu iş için.Geçen Güney Sekreterliğini aradım ve artık iş başvurularının işkur üzerinden yapılacağını söyledi.Devlet hastanelerinde çalışmak istiyorsanız artık işkur üzerinden başvuru yapacaksınız tabi taşeron olarak çalışacaksanız.Memur olarak çalışacaksanız KPSS'ye gireceksiniz.Televizyonlardan ve internetten okuduğum kadarıyla üniversite okuyanların çoğu işsiz.İşsizlik gittikçe daha çok büyüyor.Bilemiyorum ülkenin hali ne olacak.Belki de iş var ama ben göremiyorum kim bilir...
Ortanca kardeşimin bu sene ortaokulda son senesi ve şu yeni çıkan sınava girecek.LGS sanırım sınavın adı.Yaptıkları sistemde çok kötü bana kalırsa.Birçok yönden açığı var.Şimdiden veliler başka yerlerinden taşınmaya başlamışlar televizyondaki haberlere göre.
Şu dönem bir yeni durum ise benim için diş teli taktırmış olmam.Köpek dişlerim normal dişlerimin olduğu hizanın yukarısından pırtlamış durumdaydı ve alt çenemdeki dişlerin birkaçı yamuktu.Daha önceden gidip dişlerimi baktırdığım ve tekrardan gidip diş telinin takılacağı vakit hiç heyecanlanmadım.Sizde de şöyle olur mu bilmem ilk gidersiniz heyecan olur sonradan giderseniz heyecanınız gitmiş olur.Bende böyle oluyor ne bileyim.İlk başta üst çene dişlerime tel takıldı.İlk başta insan bi garipsiyor fakat sonradan alışıyor.Telde en önemli husus sert birşeyler yememek ve asitli içecekler içmemek.Sert bir yiyecek yendiğinde braketler yerlerinden çıkabiliyor veyatta asitli şeyler içildiğinde tellere zarar verebiliyor.Yiyecekleri şuan öyle kocaman kocaman yiyemiyorum.Küçük küçük yiyiyorum.Çekirdekli şeylerden uzak duruyorum zeytin olsun erik olsun.Şu an için diş çekimi yok ama ileriki zamanda olur mu bilmem.Tel takıldığında bende hiç bir ağrı sizi olmadı.Ağrım sizim hiç yok.Acaba bu normal mi yoksa olmadığının mi işareti hiç bilmiyorum.İzlediğim videolarda herkesin dişleri ağrımış.Dişlerimin sıkılı olduğunu hissedebiliyorum.Ama ağrı yok.Belki alta takılınca ağrı olabilir.Mayısın 24'ünde randevum var.Gittiğimde üstten 2 diş çekilip köpek dişlerim o yerlere yerleşecek yada çekilmeden devam edecek.Fakat ben çekileceğini düşünüyorum.Ayrıca 20'lik dişleriminde çıkmasını istemiyorum.Çıkarsa dişleri hepten bozacak.Birde şunu fark ettim aynaya baktığımda sanki diş etlerim biraz tuhaf olmuş gibi.Ayrıca dişlerim arada hafif kaşınıyormuş gibi geliyor.Yoksa düzelmeyipten ben kendim mi uyduruyorum :DDD Diş telleri 1 buçuk-2 yıl arası kalacak.Açıkçası ''ayy bunlar kalacak mı? Hemen çıksın!!'' diyen bi tıp değilim.Hatta ortadonti dedi ''diş telleri takıldı.Bazıları sevmez diş tellerinin görüntüsünü.'' Bende dedim ki ''Oh ne güzel takıldı işte''dedim.Kaç senedir bu anı bekliyordum ben.İnşallah gelecek randevuda diş çekimi olmadan devam eder ama bilemiyorum.Diş çekimi olursa iyileşmesi beklenip sonradan diş teli takılacak.Hayırlısı bakalım ne diyim.

Yazımı burada sonlandırıyorum.Öyle uzun uzadıya yazmanın bi anlamı yok.Zaten bi aksiyon yaşadığımda yok :D Bir sonraki yazımda görüşmek üzere efenim hoşçakalın :D

21 Nisan 2018 Cumartesi

♥ Winx Club ♥


Herkese merhabalar efenim.Yeni bir oyun tanıtım yazısıyla karşınızdayım.Bir zamanların çok sevilen çizgi filmi Winx Club'ın oyununu tanıtacağım.Tabi zamanında Winx Club'ı çok sevdiğim için bu oyunu çok oynamak istiyordum fakat öyle bir imkanım yoktu.Yıllar sonra görünce bir indirip oynayayım dedim.Grafikleri güzel oynanışı kolay.Zaten bu oyunu Konami yapmış ve güzel olmuş.Bu arada Konami japon oyun şirketi.Oyun içerisindeki sinematiklerin akıcılığıda ayet iyi.Müzikleride güzel.Oyunda beğenmediğim birşey yok.

Oyunun Konusu Winx Club çizgi filminin 1.sezonuyla tıptatıp aynı fakat arada farklılıklarda var.Bunuda oyunu uzatmak için yapmışlar.Aşağıya sadece çizgi filminin 1.sezon konusunu koyacağım.

KONUSU

Stella adlı peri Dünyaya gelir. O sıralarda Bloom, perilere inanır ama herkes ona perilerin gerçek olmadığını söyler. Bloom, bir gün bisikletiyle yola çıkarken tuhaf bir ses duyar ve sese doğru gider. Stella'ya saldıran bir canavarı görür. Çok şaşırır, perilerin var olduklarını fark eder. Sonra o canavara fark etmeden ateş eder. Stella bayılır ve Bloom onu ailesinin yanına götürür. Stella kendisinin bir peri olduğunu Bloom'un ailesine inandırır. Stella, Bloom'un da bir peri olduğunu söyler ve onu da yanına alarak Magix adlı boyuta giderler ve periler için okul olan Alfea'ya katılırlar. O sırada Doğa perisi Flora, Teknoloji perisi Tecna ve müzik perisi Miusa ile tanışırlar. Aynı odaya düşüp bir grup kurarlar grubun adı Winx'tir. 5 peri birlikte takılırlar. O sırada Bloom Magix'te 3 okulun olduğunu öğrenir. Uzmanlar için Kızıl çeşme ve cadılar içim Bulutlu kule. Uzmanların silahları, kılıçları vardır. Cadılar ise perilerin zıddıdır. Güçlerini kötülük için kullanırlar, iyi cadılar da olsa güçleri zarar vermek için kullanılır, korkunç görüntülere sahiptirler. Bulutlu kule'den Trix adında 3 cadı vardır. Stella'nın asasında evrenin en güçlü büyüsü Ejderha Ateşi olduğunu sanırlar ve onu alırlar ama ejderha ateşi olmadığını öğrenirler. Sonra Bloom Dünyalı olmadığı öğrenir. Rüyalarına ablası girer. Trix ejderha ateşinin Bloom'da olduğunu öğrenir. Bloom ailesini ziyaret etmeye gidince tek başına kalmıştır. Trix onu yakalar ve her şeyi anlatır. Domino adlı gezegenin prensesi olduğunu, geçmişte cadılar o gezegenin halkını öldürüp, gezegeni buzla dolu bir hale getirdiğini anlatıp, Bloom'un ejder ateşini alırlar. Bulutlu kule'de okuyan Trix önceden okuldan atılmıştır. Okulu ele geçirip, Magix'i karanlığa gömmüşlerdir. Magix şehri insanlar dondurulmuş, bomboş bir çevre olmuştur. Uzmanların okulunu parçalamışlardır. Cadılar, periler ve uzmanlar Alfea peri okuluna sığınmışlardır. Okula gelen binlerce gelen canavarları yok etmişlerdir. Bloom güçlerinin küçücük bir kısmının çalındığını keşfeder ve yeniden peri olur. Trix ile savaşıp, onları hapse sokar.


Oyun hem ana görevden hemde yan görevlerden oluşuyor.Ana görevlerde oyunda oynadığınız hikayeye devam ediyorsunuz.Yan görevlerde ise her bir karekterden görev alıp onları yaptıktan sonra ya can taşı alıyorsunuz yada size güç verecek olan ateş böceğini alıyorsunuz.Bu yan görevler içinde oyun içerisinde gezinip tozmanız lazım.Oyunda ayrıcana bulmacalarda var onlarıda çözmeniz lazım ve oyunu sadece Bloom karekteriyle oynayabiliyorsunuz.Ayrıca Bloom'a oyun bölümlerinden topladığınız gizli nesneler ve elmaslarla değişik elbiseler alıp giydirebiliyorsunuz.Bir diğer kazandığınız yıldızlarla ise Alfea'daki kütüphaneden yıldız puanlarınıza göre kart satın alabiliyorsunuz.

Oyunun açılış sinematiği Winx Club'un 1.sezondaki 1.bölümünün park sahnesi.Koysam mı koymasam mı bilemedim.Fakat merak edipte bakmak isterseniz aşağıya ben koyuyorum.


Oyun sonu tek sonlu.Crash Bandicoot gibi 2 tane sonu yok.Oyunun sonunuda aşağıya koyuyorum.


Karekter tanıtımlarını da yapayım.Bilmeyen yoktur.Maksat yazı biraz daha uzasın :D Oyun içi karekter dizayn resimlerini bulamadığım için çizgi film hallerini koyuyorum.


Bloom

Serinin başlarında 16 yaşındadır. 'Ejder Ateşi (Dragon Fire/Flame)' gücüne sahiptir. Dünya'dan geldiği sanılsa da aslında Domino'nun prensesidir. Sky'a çok aşıktır. Bloom, çok güzel, tatlı ve iyi kalpli bir kızdır. Gerçek annesini ve babasını ise Winx Kayıp Krallığın Sırrı adlı sinema filminde bulmuştur. Bloom'un, Daphne adlı birde ablası vardır. Ablası Daphne su perisidir, Bloom ise Evrenin en güçlü sihri olan Ejder Ateşi'ne sahiptir. Kiko, onun evcil hayvanıdır. Lockette ise pixie'sidir. En iyi arkadaşı ise Stella'dır. Selkie'si Serena'dır. 


Stella

Güneş'in ve Ay'ın gücünü kullanır. Parlak Güneş Perisidir. Brandon'a aşıktır. Konuşkandır ve modayı çok sever. Sihirli Boyut'un merkezi olan Solaria'dan gelmektedir. Ebeveyinleri Kraliçe Luna ve Kral Radius'dur. Stella yıldızları, annesi Ay'ı, babası ise Güneş'i temsil etmektedir. En sevdiği arkadaşı Bloom'dur. Pixie'si Amore'dir. Selkie'si Illiris'dir.


Flora

Doğa gücünü kullanır. Oldukça sakin,çok güzel, iyi kalpli ve romantiktir. Helia'ya aşıktır. Lynphea koruyucusudur. En sevdiği arkadaşı Layla'dır. Pixie'si Chatta'dır. Selkie'si Desiryee'dir.


Miusa

Müzik gücünü kullanır. Müziği çok sever. Karamsar olmasına rağmen iyi bir arkadaştır. Riven'dan hoşlanır. Melody gezegeninden gelmektedir. En sevdiği arkadaşı ise Tecna'dır. Pixie'si Tune idi fakat 6. sezonda bilinmeyen bir nedenle Pixie'si Cherie olarak değiştirilmiştir. Selkie'si Sonna'dır.


Tecna

Teknoloji gücüne hakimdir. Bilgisayarı ve cep telefonunu çok sever. Bu nedenle mantıklı ve rasyonel bir kişiliğe sahiptir. Timmy'e aşıktır. Zenith gezegeninden gelmektedir. En sevdiği arkadaşı ise Miusa'dır. Pixie'si Digit idi fakat 6. sezonda bilinmeyen bir nedenle Pixie'si Caramel olarak değiştirilmilştir. Selkie'si Lithia'dır.


Oyunun müziklerini indirmek isterseniz ''tıkla'' yazısına tıkladığınızda siteye gidersiniz.




Şimdi oyunun indirme yerlerini vereceğim fakat oyunun bir özelliği var.Oyun hem playstation 2'ye hemde bilgisayarda oynanması için çıkarılmış.Her iki platformada çıkan oyun aynı.Grafik dizaynları farklıdır belki.Ben oyunun bilgisayar versiyonunun kurulumunu yapamadım fakat playstation 2 versiyonunu oynadım.İlk önce playstation linkini ardından 2 tane de ek olarak bilgisayara kurabileceğiniz linkleri vereceğim.

Playstation 2


Bilgisayar



Şimdide oyun içi görsellere geçelim :)






Yazımı burada sona erdirip size hoşçakalın diyorum efenim.Bir sonraki yazımda görüşmek üzere hoşçakalın :)

20 Mart 2018 Salı

♥ Playstation 2 Oyunlarını Açma Programı ♥


Herkese merhabalar efenim.Ben geldim :D Gerçi bir yere gitmemiştim.Gitmişliğimde yok.Herneyse...İvet bugün kü yazımın konusu Playstation 2 üzerine olacak.Eski oyunları oynamayı benim gibi seviyorsanız tabi Playstation üzerinde bu yazı tam da size göre demektir.Sitemde daha önceden Playstation 1 hakkında yazı yazmıştım.O yazıyıda sitemden okuyabilirsiniz.Öncelikle başlıktan da anlayacağımız üzere Playstation 2 oyunlarını açma yöntemini göstereceğim.Nerede mi? Bilgisayarda... Tabi bunun için ilk önce Playstation 2'nin kurulumu için ir program gerekli.Aşağıdaki resme tıklarsanız.Siteye gidersiniz.


Tıkladığınızda karşınıza şöyle bir sayfa gelecek.


Yuvarlak içerisine aldığım yerde ''Download'' yazısının yanındaki linke tıklayın.İndirmeye başlayacaktır.İndirmeler genellikle Bilgisayarım---->Karşıdan yüklemelere gider.Eğer sizde karşıdan yüklemeler yoksa Windows simgesine tıklayıp dosya ara seçen yere download yazısının yanındaki adı yazarsanız çıkar.Zaten setup dosyası yanında da setup böylelikle bulmuş olursunuz.

Setup dosyamız indikten sonra dosyamızı açalım.Karşımıza uyarı çıkacaktır.Tamam'a basalım ve karşımıza şöyle bir ekran gelecek.


Karşımıza şöyle birşey gelecek.Bu kutucuklardan ''DirectX Web Setup'''un tikini kaldıracağız.Bu her bilgisayarda vardır.Eğer yoksa yüklerseniz.3 tikli kutucukla devam ediyoruz.Eğer Microsoft'la başlayan şeyi indirmezsek program açılmayıp hata veriyor.Devam tuşuna basıyoruz ve karşımıza yeniden bir ekran gelecek ''İndir'' yada '' Install'' yazısına basıp devam ediyoruz.Karşımıza Micosoft'un programının kurulumuda gelecek bu arada ''kabul ediyorum''a basıp devam edin.Her iki işlem bittiğinde setup'u kapatın.


Ardından masaüstünüzdeki  bu programa tıklayın.Karşınıza şöyle birşey gelecek.


Program tamamıyla Türkçe.İleri diyelim.


Hiç birşey ellemeden ileri diyelim.


Şimdi bizden Playstation 2 için bios isteyecek.Bunun içinde aşağıdaki resme tıklayarak bios indirme yerine gideceğiz.


Karşımıza şöyle bir sayfa gelecek.


Yuvarlak içerisine aldığım yazıya tıklayın.Anında indirme işlemine başlayacaktır.

Şimdi indirdiğimiz dosyayı açalım.


Bu açık bir şekilde masaüstümüzde dursun.Şimdi Playstation 2'nin program içi dosyalarına girip.Bu bios'ları program için ''bios'' yazan yere atacağız onuda şöyle yapacağız.


Bilgisayarım---->Belgelerim----->PCSX2 tıklayalım.


Bios dosyasına tıklayıp içeri girelim.


Rar dosyasında bulunan şeyleri bios dosyasına atalım.Attıktan sonra tekrar programımıza geçelim.

Ekranda listeyi yenile yazıyor ona tıklayalım.


Karşımıza şöyle birşey gelecel.USA'yı seçip bitir diyoruz.


Program bu şekilde ekranımızda açılacak.Şimdi bir ayar daha yapmamız lazım.Bu ayar oyunda karekterin kontrolünü nasıl sağlıyacağımız konusunda.


Yapılandırma--->Kontroller--->Eklenti ayarları'na basıyoruz.


Karşımıza ekran çıkacak Pad 1'e basacağız ve karşımıza yukarıdaki gibi bir ekran gelecek.Şimdi ben ayarları nasıl yapacağınızı söyleyeceğim.Ayarları yapmak için tuşlara basıp klavye tuşuna basmanız yada kumanda ile oynayacaksanız tuşa basıp kumanda butonuna basmanız yeterli olacak

Left Analog Stick'i ayarlamanız gerekli Right Analog Stick'i ellemeyeceğiz.

Up-->İleri (Yukarı)
Left-->Sol
Right-->Sağ
Down-->Geri (Aşağı)

Bu tuuşlar hareket ettirme tuşları.Bunları sırayla klavye ile oynayacaksanız. W,A,D,S yapabilirsiniz.

Gelelim diğer tuşlara

Cross-->X
Circle-->Yuvarlak
Square--> Kare
Triangle-->Üçgen

Bunlarıda klavyeden ayarlayabilirsiniz.

L1,L2 ve R1,R2 tuşları kullanılır genellikle.Bu tuşlarıda ayarlayacağız.

Start--->Başla,Durdur

Bunu klavyede P harfi yapabilirsiniz.

Genellikle Playstation oyunlarını oynamak için kumanda sahibi olmanız gerekmez bilgisayarda oynuyorsanız.Fakat bu tür oyunlar kumanda üzerine yapıldığı için bilgisayarda oynamak biraz zorlayıcı olabilir.Ben Logitech'in kablosuz versiyonunu kullanıyorum bu tip durumlarda.


Kullandığım kumanda şöyle birşey.Kolay oluyor benim için.Markasını şöyle yazıyorum buraya.Logitech Wireless Gamepad f710

Kontrol ayarlarını yaptıktan sonra istediğimiz oyunu indireceğiz.Bunun içinde aşağıda vermiş olduğum resimlere tıklayıp farklı sitelerden Playstation 2 oyunları indirebilirsiniz.



İstediğimiz oyundan birini indirdikten açmak için şunu yapacağız.


Göz at'a tıkladıktan sonra iso uzantılı oyunumuzu seçeceğiz.Ardından Sistem'e tıklayacağız.


Sistem---> CDCD'yı çalıştır (Hızlı) buna basacağız ve oyunumuz direk açılacak.Eğer Tam seçeneğine basarsak Playstation 2'nin logosunu gösterip ardından oyuna geçecek.

Oyun içerisinde sıkıldınız ve çıkmak istiyorsunuz fakat kaydetmek istiyorsunuz.Oyunu kaydedebilirsiniz hiçbir sıkıntı çıkmıyor.Kaldığınız yerden bile devam edebiliyorsunuz.
Oyun açıkken direk programı kapattığınızda oyunda kapanıyor bir sorun olmuyor.
Tekrarda oyun açmak için aynı işlemleri yapacaksınız.
Yazımında sonuna geliyorum efenim.Bir sonraki yazımda görüşmek üzere hoşçakalın :)